BIZTONSÁG, KÉNYELEM: GARAI VAGYONVÉDELEM!

Szolgáltatásaink
Reklámfilm






A PC-LC2 távfelügyeleti kártya számítógépbe építhetô, alapban

TÁVFELÜGYELET

 

MI IS A TÁVFELÜGYELET ? A távfelügyeleti rendszer lehetővé teszi a megvédeni kívánt objektum riasztó vagy ellenőrzőjelzéseinek megkülönböztetését, a helyszínek azonosítását és a megfelelő beavatkozások elindítását. A rendszer egyik oldala az objektumokban lévő riasztórendszerek összessége, a másik a felügyeleti központ egy monitoring-rendszer, amely speciális számítógépből és a szükséges kiegészítő berendezésekből (hangrögzítő stb.) áll.

A riasztóberendezések, az általuk generált ellenőrző és riasztójelzéseket - kapcsolt vonalas rendszer esetén - a kommunikátoruk segítségével egy normál telefonhíváson keresztül juttatják el a központi számítógéphez.

A mai korszerű riasztórendszerek már mind rendelkeznek kommunikátorral, kezelni tudják az alapvető kommunikációs formátumokat. (Contact ID; Radionics; stb.) Ez a kommunikáció kapcsolt telefonvonalon keresztül működik.

 

A riasztórendszerek jelzései:

Behatolás jelzés - a védendő ingatlanba való behatolás esetén a rendszer a diszpécserközpontba riasztás jelzést továbbít. A rendszer zónánkénti felbontásban azonosítja a jelzéseket. A telepítés során a védendő ingatlant zónákra bontják, így az adott zónába telepített érzékelő jelzésére azonosítani lehet a behatolás helyét, követni az elkövető mozgását.

Tűzjelzés - a diszpécserközpont megfelelően telepített füstérzékelők segítségével képes tűzjelzések fogadására is. A tűzjelzés a riasztórendszer kikapcsolt állapotában is működik.

Támadásjelzés - amennyiben egy a riasztórendszer közelében tartózkodó személyt támadás éri, biztonsága érdekében lehetősége van riasztási jel továbbítására helyi hangjelzés (sziréna) nélkül, pánikgomb megnyomásával. A támadásjelzés a riasztórendszer kikapcsolt állapotában is működik.

Kényszerített kikapcsolás - a nyitásjelentés olyan speciális formája, amely a riasztórendszer kényszerített kikapcsolását jelzi. Ilyen esetben speciális kódot kell a kikapcsoláskor használni, amelyből a diszpécser látja, hogy a kikapcsoló személy segítséget kér.

Szabotázsjelzés - a riasztórendszer kikapcsolt állapotában is működik, jelzi a riasztó központ, illetve a hozzá kapcsolódó eszközök rongálását.

Állapotjelzések - A berendezések, eszközök állapotának átjelzése a diszpécserközpontba, segítségével az ügyelet azonnal tudomást szerez az esetleges műszaki problémákról (hálózati feszültség kimaradása, akkumulátor állapota, stb.)

Nyitás-zárás jelentés  -  a riasztóközpontok a be és kikapcsolásokat is jelenteni tudják a felügyeletre

 

Ezeken a jelzéseken kívül a GARAI Vagyonvédelem által ajánlott riasztóközpontok, (de valószínűleg  minden egyéb gyártmányú riasztóközpontok is) bármilyen külső eszköz, berendezés, vagy rendszer állapotát képesek átjelezni a felügyeletre. Például tűzjelző központok jelzései is átjelezhetőek riasztóközpont segítségével.

 

A felügyeleti központi vevőberendezés képes egyszerre több riasztórendszer jeleit fogadni egy speciális szoftver segítségével, amely szelektálja, tárolja és ellenőrzi a szöveges adatokat. A szoftver egy diszpécser program. A bekötött rendszereket az ügyféltörzsbe lehet felvenni ügyfél azonosító alapján. Az ügyfelekhez fel tudunk venni értesítendő személyeket, akiket a megadott eseménykor értesíteni kell. Riasztás esetén megjelenik az ügyfél, az esemény és az eseményhez tartozó értesítendő adatai. A program egyszerre több riasztásban álló ügyfelet is tud kezelni, és ezeket az eseményeket egymástól függetlenül le tudjuk kezelni. A program lehetőséget biztosít a beérkezett üzenetek dokumentálására, lekérdezésére, listázására. A központi egységet egy 24 órás élőerős felügyelettel rendelkező diszpécseri ellenőrzéssel kell kiegészíteni. A diszpécsernek kell a beérkező jelzésekre az előre meghatározott intézkedéseket végrehajtani. (például a helyszínre kivonulásra megadott személyek értesítése)

 

 

BIZTONSÁG, KÉNYELEM: GARAI VAGYONVÉDELEM!

 

Garai Vagyonvédelemi Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.